Nightinggale

Det blev kväll även idag.
Jag gillar kvällen.
Den är så tyst och snäll.
Jag får göra vad jag vill när kvällen kommer.
Jag behöver inte säga nånting om nånting.
Det är tyst och jag är tyst.
Grannarna sover på andra sidan väggen.
Det är märkligt att vi vill bo så nära varandra tänker jag.
Om jag skulle flytta min säng hit ut till vardagsrummet.
Jo jag kallar det faktiskt vardagsrummet.
Om jag skulle sova här ute i detta vardagsrum så finns chansen att jag skulle ligga naken bredvid min granne Klas.
En liten futtig gipsskiva mellan honom och mig.
En konstig känsla sprider sig i kroppen.
Där skulle vi ligga bredvid varandra som grannar.
Jag ska inte flytta ut min säng.
Nu har kvällen blivit till natt
Fler som sover nu.
Nån röker i ett fönster och några ligger med varandra.
Undrar hur många som gör det.
Precis just nu.
Vissa kanske både röker och ligger samtidigt.
Inte lika många tror jag. Antalet rökare sjunker ju.
Dom kanske tuggar nikotintinell. Tuggar och ligger.
Ett par hundratusen sitter uppe och msnar och säger natt natt och gör smiley.
Jag har tittat på tv hela kvällen.
Det ska jag inte göra imorgon.
Då ska jag köpa en ostkaka.
Den stora formen.

Kommentarer
Postat av: Krona

Du har smak utöver det vanliga! Ostkaka är SÅ mums!

2008-02-27 @ 18:42:44
Postat av: Vidarvilde

Excellently, interesting and educational work! Your homepage looks really good and gives great information! Greetings from me! greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback