Pingvinist

image779
Såg ett program om pingviner idag. Det slog mig att det är en pingvin jag vill ha.
Den kunde få bo här hos mig och vanka runt här som en liten farbror i svartvit rock eller bara stå i ett hörn. Dom är bra på att bara stå still. Det är nog det jag gillar. Den skulle kunna följa med till Ica också och bara stå utanför när jag handlade eller pantade burkar. Pingvinen skulle kunna hänga med till Skutberget och sitta i cafeterian tills det var dags att bada i poolen. En pingvin skulle vara ett utmärkt sällskap känner jag.
Pingvinen är också det djur jag sist skulle ta död på om jag var tvungen att ta livet av jordens alla djur. Nu är det väl inte klart än om jag kommer att behöva göra det men ja.. iallafall. Nu ropade ljumsken här nede att han ville duscha.

Kommentarer
Postat av: linnea

Sökte runt på pingviner och kom fram till din blogg, och hejdundrande vad jag skrattade. Pingviner är alltid rätt. Tråkigt att du verkar ha lagt av med bloggandet, jag diggar din blogg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback