Se upp!

image774
Nära att somna i stolen här.
Den är bra den här stolen. Den här kontorsstolen.
Den går att fälla bak. Svart är den med tre olika spakar.
Jag sa till Gucci och Ruda att Tokyo är svårt att rimma på.
Dom höll med.
Vi funderade länge och kom fram till att det går om man har nåt typ av talfel.
Då skulle man kunna rimma på då åker vi då till Tokyo (då åkej vijå ti tokyo).
Sen googlade Ruda såklart och hittade en bra sak.
Han hittade en italiensk sida med
cykeltermer.
Tydligen fanns det ett italienskt uttryck som heter occhio och betyder se upp!
Så om man uttalar occhio som åkio så rimmar det.
Tokyo rimmar alltså på ett italienskt cykeluttryck.
Tur att människan kom på internet och att allt som skrivs på internet liksom ska sparas.
När jag blir gammal farbror kommer jag sitta i en träsnidad stol och skratta åt alltihop.
Och nu ska jag göra nånting annat än att fundera över detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback