Ska bara kolla upp

DSC06354.JPG
Sen sa han att Perssons skulle till Madeira.
Han fyller ju sexti så det är väl därför dom åker.
Daniel åker till Egypten sa jag.
Jag vill också åka till Egypten. Se pyramiderna och gå runt inne i dom. Jaså sa fars.
Sen sa jag att Taj Mahal byggdes av tjugotusen människor under tjugo år.
Är det det som ligger i Kambodja sa han. Nä Indien sa jag.
Är du säker på det sa han och hetsade iväg till bokhyllan där Focusböckerna står.
Fars har så länge jag kan minnas alltid försvunnit bort i några sekunder. Mitt i middagar och efterrätter. Bort till bokhyllan för att komma tillbaka med en blå stor focusbok där man kan få svar på saker och ting.

Kommentarer
Postat av: maja

som mamma, fast med bra böckers lexikon. den i två nyanser av grönt. atlasen ligger under soffbordet.

2008-02-19 @ 19:49:55
Postat av: Pelleplutten

det är ju så jag gör, men jag brukar vänta till efter maten... ibland åtminstone

2008-02-27 @ 17:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback