Viktlöshet mot huvudman

Min kompis G.Bark berättar om vikt:
Jag har vägt 55 kg sedan jag var 15 år. När jag var 26 år var jag sjuk och vägde 47. Då frågade en läkare på vårdcentralen på Herrhagen om jag sprutade. Han var skåning. Jag fatta inte vad han frågade. Sprutar du frågade han en gång till. Undrar han om jag sprutar när jag runkar, tänkte jag. Konstig fråga. Sen låtsades läkaren knarka i armen och frågade igen om jag sprutade. Undrar du om jag knarkar frågade jag. Det undrade han. Nej jag är ingen knarkare, jag är sjuk, sa jag. Om du inte knarkar så är det aids, cancer eller lunginflammation, sa han. De tog blodprov som skulle ge svar. Tyvärr glömde de bort mig så jag väntade i 45 min innan jag frågade vad det var för aids jag fått. Jasså är du kvar, vi får svar i morgon så vi hör av oss. Adjö. Då gick jag hem och funderade på livet. Nästa dag ringde jag och frågade vad blodet visat. Du är frisk, sa tanten i telefon. Nej sa jag. Jag är sjuk. Jag hostar/spyr slem varje morgon och orkar inte går 100 meter. Då frågade hon mig vad jag är rädd för. Jag är inte rädd jag vill bli frisk, sa jag. Ok jag skriver ut hostmedicin sa hon. Och vila. Jag blev inte frisk av hostmedicinen och vilan. Jag gick till en privatläkare som konstaterade att jag hade astma och gav mig rätt medicin och ordinerade motion. Efter två veckor var jag frisk. Jävla skåningar.

Slut

Kommentarer
Postat av: Sara

I höstas när jag hade varit snorig i typ en månad trodde min mamma, helt seriöst, att jag knarkade. På tal om att knarka alltså..

2008-02-29 @ 23:24:21
Postat av: Hanna

Jag kommer att somna med ett leende på läpparna: "Undrar han om jag sprutar när jag runkar, tänkte jag. Konstig fråga."

Man ska ju inte skratta åt folks sjukdom och så men nu blev han ju frisk i alla fall.

2008-02-29 @ 23:36:43
Postat av: Krona

Jag sprutar oxå isf!

2008-03-05 @ 18:20:48
Postat av: Akseltina

Interesting. No more comment :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback