Fönsterfarbrorn

DSC06137.JPG
Där på andra sidan, i fönstret längst upp till vänster
kommer det ibland fram en äldre man.
Han tittar ut.
Ser ut över gräsplätten här nere.
Ibland flyttar han lite på en blomkruka.
En halv centimeter åt höger eller bara petar till den.
Jag undrar vad han gör på dagarna.
Jag vill inte tro att ett golvur står där inne och tickar och att han inte gör nånting.
Jag vill inte tro att han väntar på eftermiddagskaffet redan nu.
Jag vill inte att han bara är gammal och är hemma och är gammal.
Idag har han tittat på snöfallet.
Vi kollade på snöfallet samtidigt han och jag.
Vi tittade på varandra och sen tittade vi på snöfallet igen.
Undrar allt vad han tänker om mig.
Snön är befriande.
Idag är den det.

Kommentarer
Postat av: johnnie

Jag tycker du ska vinka. Sen kanske du har en vän och ni kan fika hos varandra. Ibland.

2008-01-22 @ 20:23:39
Postat av: Bredeingebjorg

Very interesting & professional site. You done great work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback