Genmanipulation

DSC06180.JPG
Vi skulle ut och springa.
Vi gör det.
Ibland på lördagarna.
Idag sken solen. Vi var glada för att den sken.
Jag mötte upp Tjenare utanför Gengåvan. Han skulle in där och leta skidor.
Konstigt ställe det där. Det är som rusning till nånting. Fullt med folk överallt.
Och ändå så är det mest gammalt bös.
Filtar, militärjackor, porslin, glaselefanter, serietidningar, kakburkar, trasiga mattor, röda skåp, pälsjackor och ännu mer små glaspyntesmuttelismåttismäk.
Jag hittade en räv som såg helt vansinnig ut. 975 kronor för en vansinnig skabbräv.
Bakom räven stod en man som jag inte vet om han var till salu eller om
han bara var ett utsällningsexemplar. Han stod mitt i vägen så jag tror att han var såld och nån som skulle hämta honom. En gumma kanske. En gumma som fyllt en korg med glas och keramik.
Det finns ett litet fik där också på gengåvan.
Där sitter folk på små stolar och dricker kaffe och äter
pepparkaka med ytterkläderna på.
Det är liksom nån trivsam stämning som man ändå bara vill lämna.
Bli av med. Ge sig av.
Han hittade en bob.
Sen åkte vi och det tog tid att få komma ut på E18.

Kommentarer
Postat av: S

Jag bjuder 1000:-

Postat av: Krona

SÅLD!

2008-01-30 @ 16:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback