Ner i klyftan

DSC06000.JPG
Gucci fotograferar apelsiner idag. Han fotograferar många olika saker.
En gång fotograferade han en död abborre som jagade ett fiskedrag.
Jag frågade om jag kunde få en apelsin. Det fick jag.
Helt gratis.
Det var snällt av honom.
Apelsiner är gott tycker jag.
Jag äter säkert två stycken varje dag.

Jag gillar inte:
1. När apelsinen är skalad och ligger i en plastpåse
2. När den är skuren i klyftor och man får fruktkött mellan tänderna
3. När det sprutar skalsaft på tröjan och händerna blir apelsinoljiga

Det sägs att apelsiner är en frukt som ska symbolisera fred och
kommer från Persiskans apelsina.
Persien bytte 1935 namn till Iran.

Kommentarer
Postat av: Grahn

Persien är ett land och en sorts gardiner.

Postat av: stina

varför blir man vit på fingrarna av apelsin?

2008-03-05 @ 12:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback