Salt´n Pepa

Idag har jag upptäckt att det är svårt att salta mat i ett mörkt rum.
Jag tänkte på dom blinda och hur det skulle vara att bli blind nu.
Nu pang. Nu med en gång.
Igår fick Roland dra upp byxan ur skon.
Dom åkte med ned i skorna när han använde skohornet.
Nu ska jag leta upp nåt att läsa.
Det blir man trött av.
Pelle berättade igår att han läser tråkiga saker för att somna.
Han är smart han Pelle.
Pelle gillar musik och har en stor samling skivor.
Både gamla skivor och nya skivor.
Han har en massa musik som ingen har hört förut.
Dom heter saker som The Hippohunts och The Fred and the Bingo.
Det är band som knappt själva vet att dom gjort en skiva.
Sånt har han. Rad efter rad i lagerhyllorna.
I bokstavsordning.
Igår när han drack te hemma hos mig så satt han i vrångstrupen.
Hostattack som slutade med att han lyckades träffa utfräset ned i muggen.
Det händer allt oftare sa han och jag berättade också att jag kan
råka ut för det där med vrångstrupen.
För mig händer det när jag ska svälja. Svälja ingenting. Bara svälja.
Det är konstigt.
Jag ska kväljas med tungskrapan ikväll också.
Som sagt leta upp nåt att läsa.


Kommentarer
Postat av: Roland

På lördag ska jag vara en cowboy

2008-01-24 @ 23:28:18
Postat av: johnnie

vadå? ska ru på maskerad roland?

2008-01-24 @ 23:29:59
Postat av: Anonym

man kan ha saltet i en liten skål och strössla på med fingarna.

2008-01-25 @ 12:35:20
Postat av: Tysken

Att vara blind är nog inte så lätt. Jag var på ett museum för ett par år sedan i Frankfurt, det var kolsvart och man fick känna på hur det var att vara blind i en timme med en blind guide, intressant. För er som vill veta mer kan gå in på www.dialogmuseum.de

2008-01-25 @ 15:36:35
Postat av: Sawes

"Pelle berättade igår att han läser tråkiga saker för att somna." Jag har ibland köpt äckligt godis för att jag inte ska äta så mycket godis.

2008-01-25 @ 16:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback