Triulfbågen och alla dom andra

DSC06122.JPG
Söndag morgon och man hör Christer Ostbåge prata i bakgrunden.
Jag gör gröt, kokar ägg och skär upp paprika.
Christer pratar där inne i teven.
Christer har pratat på tv sen jag var lika lång som en stövel.
Jag tror att han gillar Mallorca. Och skagenröra.
Vad ska hända när alla dom här gubbarna försvinner från rutan tänkte jag.
Dom har ju alltid funnits där.
Dom sprider lugn i många lägenheter och hus.
Tror att det är många som oroar sig för hur det ska bli när
mikrofonen räcks över till nån annan.
Idag har jag sjungit på blommig falukorv och kunde inte komma på vad man sjöng efter lamm smakar som kofta.
Till slut kom jag på det.
Biff med lök är riktigt läbbigt.
Himla bra låt.

Kommentarer
Postat av: V

Popig frisyr Ulfbåge.

Postat av: johnnie

Jag såg herr ostbåge på alfies en gång för många år sen. Det var stort.

2008-01-20 @ 22:57:09
Postat av: C

jag komer inte ihåg nått annat än "jag vill ha blommig falukorv till lunch mamma, nått annat vill jag inte ha...! så jag brukar bara sjunga det om o om igen när jag får den på hjärnan, vilket jag brukar få då o då, i typ en heeeel dag...
jobbigt...
gullefjun och min lila ponny är två andra heta låtar som brukar fastna... o jag som inte ens jobbar med barn... o gullefjun sådär på hösten.. why?

2008-01-23 @ 18:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback