Jonathan Hockeyhjärta

Jag ser på hockey fast jag borde packa.
Packa är krångligt. Man måste packa i huvudet först innan man packar i väskan.
Ibland struntar jag i att packa i huvudet och tar fram en blå ikeapåse.
Sen slänger jag ned en massa saker som jag kommer på.
Det kan bli sju par strumpor. Det kan bli ett par.
Nu är det paus i hockeyn. Det är 2-2.
På kanal 2 är det Rakt På Med KG-Bergström. Maria Wetterstrand är gäst.
Jag har alltid svårt att höra vad Maria Wetterstrand säger.
Jag hör henne inte. Jag ser bara hennes näsvingar som fladdrar och resten av ansiktet som inte verkar synka med själva munnen och det som kommer ut ur den. Om hon säger torskfiske så kan det se ut som om hon säger vadå och ser frågande ut.
Det blir ju väldigt svårt att förstå. KG är hårig överallt. Det har jag sett på en bild en gång. Då spelade han tennis. Det gör han tydligen rätt ofta.
Nu börjar hockeyn igen.
Synd att jag inte har ett sånt där hockeyhjärta.
Har man ett hockeyhjärta blir det så mycket roligare.
Då skriker man en massa könsord och andra svärord och brusar upp och ser fram emot nästa match.
Men nu gjorde dom mål. 3-2 och jag skrek smäken smäken smäk.
Det betyder ungefär hurra hurra hurra.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hockey i all ära...
Vad hände egentligen med PONNYN?

2008-03-18 @ 21:56:40
Postat av: Anonym

Ha ha. Ja va tusan hände med ponnyn?

2008-03-18 @ 22:40:13
Postat av: Gunnar Nilsson

FBK

Postat av: Kaigabrielle

i love this page keep it up.

2009-03-23 @ 12:05:41
URL: http://kaigabrielle.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback