Rågrut

Ska hämta fars på tåget snart.
Han har varit i i Stockholm på möte.
Undrar hur många som har haft möte i Stockholm idag.
Jag gissar på 24 st.
Jag fick just ett sms från honom.
Han satt på tåget och var oroad över en enda sak.
Inte om jag tagit in posten eller om jag kom ihåg att det var 18.40 han skulle hämtas.
Han sitter där på sin plats och läser förmodligen en tidning och skickar följande till mig.
-Finns det hårt bröd?

Jag tittade i skåpet ovanför kylskåpet och såg att där låg fem skivor Falu Rågrut.
Inte en chans att det räcker tänkte jag.
Så undrar hur många som haft möte i Stockholm och undrar hur många som ska åka och köpa knäckebröd till sin farsa innan han ska hämta honom på tåget.
Något tveksamt om statistikstaplarna på de frågorna når lika högt.

Kommentarer
Postat av: J.

Jag har haft tre (3) möten i Stockholm idag, och köpt noll (0) knäckebrödspaket.

2008-03-11 @ 18:12:56
Postat av: L L

Jag hade två. Och inget knäckebrödsinköp.

2008-03-12 @ 10:00:40
Postat av: Roland

Jag hade ett. Sen glömde jag köpa.

2008-03-12 @ 11:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback