Schalakansfeber

image815
Det är söndag nu och jag har just tagit beslutet att inte byta sängkläder.
Inget svårt beslut att fatta.
För att jag ska orka med det krävs en hel natts sömn och lite stretching under dagen.
Det är en prestation att byta sängkläder.
Det är en prestation att byta sängkläder en söndagkväll.
Jag måste krypa över till andra delen av sängen och skjuta ut sängen från väggen och sen ställa mig där inne i glipan. När jag står där försöker jag likt en nätfiskare att flaxa ut lakanet utan att slå sönder rislampan som jag hängt fjorton meter för lågt och som enligt många skulle klassa som ett riktigt misstag när det gäller sovalkovsinredning.
Sen ska jag försöka få lika mycket lakan på ena sidan som på andra sidan så att det inte efter tre timmars effektivt sovande flärpar upp. Sträckta lakan mår man bra av. Att dom ligger på plats och gör sitt jobb. Det ger en känsla igen av duktighet.
Men ikväll blir det tyvärr inga lumpenlakan. Ikväll blir det skrynkligt och strävt.
Och jag hade tänkt att läsa lite Strindberg ikväll men det blir Easy Shoppings nya häfte istället som kom med posten i fredags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback